Засідання територіальної спільноти у 2023/2024 н.р.




Деталі: https://gdc.cprpp.org.ua/news/




Джерело: https://osv.org.ua/rada/43834226/news/1711654147/

Наші педагоги продовжують професійно зростати
З 10 по 24 березня 2023 року за модерації працівників комунальної установи «Гадяцький центр професійного розвитку педагогічних працівників» Гадяцької міської ради проводилися засідання територіальних професійних спільнот педагогічних працівників різних фахів і бібліотекарів закладів та установ освіти Гадяцької, Великобудищанської, Краснолуцької, Лютенської, Петрівсько-Роменської, Сергіївської територіальних громад. Засідання проводилися в офлайн та онлайн режимах, на платформах GoogleMeet та Skype. Педагогічна діяльність в якій би формі вона не відбувалася – це складна за функціональною структурою та психологічним змістом праця, яка потребує від педагога прояву всіх властивостей і характеристик його особистості. Нагадаємо, що участь педагогів і бібліотекарів у територіальних професійних спільнотах виключно добровільна.
Освітня реформа супроводжується запровадженням докорінно нових підходів до безперервного професійного розвитку педагогічних працівниць і працівників. Нові підходи змінюють також і сутність професійного розвитку – все більшого значення набуває спільний пошук рішень, обмін досвідом, навчання за принципом «рівний рівному», що знайшло своє відбиття і в законодавстві.
У ході зустрічей було розглянуто і обговорено питання щодо викликів, які актуалізують проблему інноваційних ролей педагога в системі освіти, критерії сучасного педагога у контексті основних положень Концепції «Нова українська школа», питання щодо запитів до сучасних уроків у контексті педагогіки партнерства, особливостей роботи в умовах військового часу, підготовки до НМТ-2023 і всеукраїнського конкурсу «Учитель року-2024» у номінаціях «Географія», «Українська мова і література», «Образотворче мистецтво», «Фізика» тощо.
На засіданнях свій досвід роботи у формі майстер-класів презентували вчителі, які атестуються у 2022/2023 навчальному році. Учасники засідання отримали цікавий інформаційний та методичний матеріали, які зможуть використати у своїй діяльності, щоб урізноманітнити уроки, заняття.
Наші педагоги повернулися також до питання розгляду професійного стандарту як орієнтиру професійного розвитку педагогічних працівників закладів освіти. Учасники і учасниці спільнот ознайомилися з основними документами, що регулюють професійну діяльність педагога та сучасні підходи до визначення переліку та опису загальних і професійних компетентностей. Педагоги підвищили знання щодо трудових функцій педагогічних працівників та відповідним їм професійним компетентностям.
Педагог майстром не народжується, а тільки багаторічна педагогічна практика робить його таким. Тільки після осмисленої, вдумливої роботи над собою, критичними роздумами над своїми «злетами та падіннями» існує можливість швидко та якісно впроваджувати у практичну педагогіку технології розвитку професіоналізму.
У ході рефлексій учасники і учасниці зустрічей наголосили, що рекомендації, які вони отримали під час засідань територіальних професійних спільнот допоможуть їм визначати чіткі орієнтири власного професійного розвитку та перспективи розвитку професійних спільнот у 2023/2024 навчальному році.

01 березня 2023 року комунальною установою «Гадяцький центр професійного розвитку педагогічних працівників» Гадяцької міської ради у online-режимі проведено семінар-практикум для вчителів біології та екології закладів загальної середньої освіти Гадяцької, Великобудищанської, Краснолуцької, Лютенської, Петрівсько-Роменської, Сергіївської територіальних громад «Формування екологічної компетентності учнів в умовах особистісно зорієнтованого навчання під час вивчення біології, екології та у позаурочний час».Зустріч відбулася у форматі Skype-конференції. У заході взяли участь 28 педагогічних працівників.Відкриваючи семінар консультант Гадяцького ЦПРПП Софія Ємець ознайомила присутніх із його тематикою та завданнями. Метою проведення стало підвищення фахового рівня учасників семінару з питань розвитку професійної компетентності, формування у них умінь та навичок використання сучасних інтернет-технологій у процесі викладання біології та екології, ознайомлення учасників заходу з методичними прийомами, які можна застосовувати під час онлайн/офлайн навчання і зробити урок цікавим та якісним.Директор Гадяцького ЦПРПП Сергій Майборода у своєму виступі зазначив, що траєкторія професійного розвитку педагогічного працівника – це персональний шлях реалізації професійного потенціалу педагогічного працівника, що ґрунтується на його вільному виборі закладу освіти, установи, організації, іншого суб'єкта освітньої діяльності, видів, форм, темпу здобуття освіти та освітньої програми в межах здобуття освіти дорослих. Обговорено основні принципи побудови індивідуального маршруту педагога.Учасники заходу особливу увагу зосередили на практичному аспекті екологічного виховання. Педагогічні працівники поділилися власним досвідом та думками з організації роботи з обдарованими учнями, ініціювали дискусію щодо залучення школярів до наукової та винахідницької діяльності, обговорили можливості використання сучасних інформаційних технологій для проведення досліджень у позаурочний час.Надія Гайдук, вчитель біології Сватківського опорного ліцею Краснолуцької сільської ради ознайомила учасників семінару з новітніми методами «Кроссенс», «Сторітеллінг», «Карта знань» для формування в учнів предметної компетентності на уроках біології, з освітніми платформами «На урок», «Всеосвіта». Розповіла про використання на уроках біології онлайн-дошки Jamboard та інтернет – сервісу мультимедійних дидактичних вправ LearningApps.Тетяна Чорнобривець, вчитель біології опорного закладу «Лютенський ліцей імені М.В.Величая» Лютенської сільської ради в своєму виступі розповіла про формування життєвої компетентності здобувачів освіти із основ екологічних знань шляхом впровадження інноваційних технологій. Зауважила, що застосування ІКТ надає урокам специфічної новизни, підвищує інтерес учнів до вивчення біології.Вчитель біології Гадяцького ліцею № 1 імені Олени Пчілки Гадяцької міської ради Олена Рвач у своєму виступі «Про формування екологічної культури учнів на уроках біології та у позаурочний час» закликала присутніх усвідомлювати важливість навчання школярів правилам поведінки в природі. І чим раніше починається робота з екологічного виховання учнів, тим більшим буде її педагогічна результативність.Голова територіальної професійної спільноти вчителів біології, екології та хімії, вчитель біології Гадяцького опорного ліцею імені Лесі Українки Гадяцької міської ради Валентина Лукаш акцентувала увагу присутніх на особливостях екологічного виховання здобувачів освіти в процесі викладання біології, формах і методах навчання.Вчитель біології Гадяцького ліцею № 2 імені Михайла Драгоманова Гадяцької міської ради Ірина Субота науково, цікаво презентувала досвід роботи з теми «Науково-дослідницькі роботи МАН як форма роботи з обдарованими дітьми(в аспекті формування екологічної грамотності та здорового способу життя), поділилася досвідом роботи з виконання дослідницьких проектів, ознайомила з основними вимогами проектної діяльності, вказали на необхідність розвитку спостереження в учнівВчителі біології Гадяцького ліцею №3 імені Івана Виговського Гадяцької міської ради Людмила Кравченко і Ручківської гімназії Петрівсько-Роменської сільської ради Володимир Мовчан поділилися досвідом роботи з дослідницької діяльності в позаурочний час, акцентували увагу на тому, що на уроках біології та в позаурочний час потрібно здійснювати експеримент, використовувати комп'ютерну техніку та інформаційно – комунікаційні технології для проведення обчислень, графічного аналізу та представлення екологічної інформації. На заході панувала атмосфера доброзичливості, взаєморозуміння та співпраці. Завдяки цьому семінар вийшов змістовним, цікавим та результативним.
За підсумками семінару-практикуму вчителі-учасники заходу виробили рекомендації для використання колегами у практичній діяльності.

№ з/пПитання для розглядуДоповідач
1.Відкриття семінару. Оголошення плану роботи семінаруЄмець С.М., консультант Гадяцького ЦПРПП
2.Вітальне слово учасникам заходуМайборода С.М., директор Гадяцького ЦПРПП
3.Використання елементів сучасних технологій для підвищення пізнавальної активності учнів на уроках біологіїЛукаш В.І.,голова ТПС вчителів біології і хімії
4.Використання ігрових та квест-технологій для формування предметних компетентностей під час навчання хімії. Титаренко В.І., вчитель хімії ОЗО «Сарська СШ І-ІІІ ступенів Гадяцької міської ради»
5.Організація дистанційного навчання.( З досвіду роботи вчителя).Субота І.М., вчитель біології Гадяцької СШ І-ІІІ ступенів №2 імені Драгоманова
6.Організація самостійної роботи здобувачів освіти на уроках біології з метою створення умов для самореалізації та всебічного розвитку особистості в умовах дистанційного навчання. Використання онлайн ресурсів.Гусаренко С.С., вчитель біології Веприцького ЗЗСО І-ІІІ ступенів
7. Особливості проведення уроків біології в умовах дії воєнного стану. Форми контролю знань з біології.Репецька І.В., вчитель біології Гадяцької СШ І-ІІІ ступенів №3 імені Івана Виговського
8.Про використання інформаційних технологій при проведенні уроків біології і хімії. Оцінювання навчальних досягнень учнів з біології.Величко І.М., вчитель біології Великобудищанського СЗО І-ІІІ ступенів
9.Реалізація інтегрованої змістової лінії «Екологічна безпека та сталий розвиток» на уроках хімії та біологіїЛитвиненко І.М., вчитель хімії Гадяцької СШ І-ІІІ ступенів №3 імені Івана Виговського
10.Підсумки роботи семінару.Вироблення рекомендацій для вчителів біології та хіміїЄмець С.М. консультант Гадяцького ЦПРПП;Лукаш В.І. голова ТПС вчителів біології та хіміїГолова ТПС вчителів біології та хімії Валентина ЛУКАШ
Опис досвіду роботи спільноти
24 травня 2022 року комунальною установою «Гадяцький центр професійного розвитку педагогічних працівників» Гадяцької міської ради у online-режимі проведено семінар-практикум для вчителів біології та хімії закладів загальної середньої освіти Гадяцької, Великобудищанської, Краснолуцької, Лютенської, Петрівсько-Роменської, Сергіївської громад з теми «Формування успішного освітнього середовища на уроках біології та хімії шляхом впровадження інформаційно- комунікаційних технологій».
Зустріч відбулася у форматі Skype конференції. В засіданні взяли участь 29 педагогічних працівників.
Метою семінару було обговорення актуальних проблем підвищення якості біологічної освіти, професійної компетентності вчителів біології та хімії з питань використання інноваційних технологій у освітньому процесі в умовах дистанційного навчання.
Відкриваючи семінар консультант Гадяцького ЦПРПП Ємець С.М. ознайомила присутніх із його тематикою та завданнями.
Директор Гадяцького ЦПРПП Майборода С.М. акцентував увагу учасників заходу на питання особливостей підвищення кваліфікації педагогічних працівників у зв'язку з затвердженням нового Порядку підвищення кваліфікації педагогічних і науково-педагогічних працівників.
Учасники семінару мали можливість ознайомитися з досвідом роботи вчителя біології Гадяцької СШ І-ІІІ ступенів №2 імені Михайла Драгоманова Суботи Ірини Миколаївни з теми «Організація дистанційного навчання», Репецької Ірини Володимирівни, вчителя біології Гадяцької СШ І-ІІІ ступенів №3 імені Івана Виговського з теми «Форми контролю знань з біології в умовах дистанційного навчання».
Гусаренко Світлана Сергіївна, вчитель біології Веприцького ОЗЗСО І-ІІІ ступенів імені Героя Радянського Союзу С.Т. Васюти поділилася своїми напрацюваннями з організації самостійної роботи здобувачів освіти, презентувала досвід роботи з цікавими матеріалами та можливостями використання новітніх технологій в урочній та позаурочній роботі з біології.
Величко Інна Миколаївна, вчитель біології Великобудищанського СЗО І-ІІІ ступенів, в своєму виступі звернула увагу на важливості комплексного застосування традиційних та інформаційних технологій під час освітнього процесу, зокрема, при викладанні біології в закладах загальної середньої освіти.
В процесі роботи, досвідом з проблеми «Про реалізацію інтегрованої змістової лінії «Екологічна безпека та сталий розвиток» на уроках хімії» поділилась Литвиненко Ірина Миколаївна, вчитель хімії Гадяцької СШ І-ІІІ ступенів №3 імені Івана Виговського.
Про використання ігрових та квест-технологій для формування предметних компетентностей під час навчання хімії розповіла Титаренко Валентина Іванівна, вчитель хімії ОЗО «Сарська СШ І-ІІІ ступенів Гадяцької міської ради».
Лукаш Валентина Іванівна, голова територіальної професійної спільноти вчителів біології та хімії підвела підсумки засідання, акцентувала увагу присутніх на актуальності використання новітніх технологій при викладання біології у сучасних умовах.
Підготувала Консультант Гадяцького ЦПРПП. Софія Ємець
